27 martie 2011

Respectul


Dupa parerea mea, respectul este unul dintre simturile unui om, un simt ce cam lipseste in Romania.Respectul? il gasesti peste tot, in trafic, la scoala, in mijloacele de transport in comun, acasa, mai peste tot.Mai concret, a avea respect pentru cineva inseamna aprecierea faptelor, gandurilor cat mai bune ale persoanei respective.
Eu de exemplu, mereu am respect pentru cineva care isi petrece timpul invatand si ajunge la performante foarte mari, am respect pentru tinerii care cedeaza locul in autobuz/tramvai pentru oamenii in varsta, am respect pentru profesori, cu toate ca detest foarte mult sistemul de invatamant din momentul de fata.E usor sa ai respect pentru cineva, mai dificil e sa te faci respectat.

In primul rand, de multe ori am auzit ca daca vrei sa fi respectat, trebuie sa te respecti mai intai pe tine, ca persoana.Sa privesti la tot ce ai realizat pana in momentul de fata, bineinteles daca ai realizari mari si facute intr-un mod cat mai corect, normal ca ai un anumit respect pentru tine si la randul tau vei fi respectat.Sa-ti evaluezi comportamentul, actiunile bune/rele si multe altele.

In al doilea rand, respectul nu este innascut, nu poate fi cumparat, el se invata printr-o buna educatie de acasa, de la o buna educatie pleaca toate.Sunt de parere ca respectul inseamna foarte mult intr-un job, stiind ca toti colegii au incredere si te respecta pentru eforturile depuse, ai o multumire sufleteasca.

Asadar, voi ce credeti? respectul este cheia succesului?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu